O kaderníčke a o zákazníčke



Keď som sa stala kaderníčkou, povedala som svojmu mužovi, že ak sa ho niekto bude pýtať, čomu sa teraz venujem, bolo by mi príjemnejšie, ak by nepovedal, že som sa stala kaderníčkou, ale, že som teraz majiteľkou svojho vlastného kaderníckeho salóna.

Viete prečo? Pretože je v našej spoločnosti zakorenené, že kaderníčky sú jednoduché, nevedia sa správať a ich povolanie spočíva v tom, že iba nanesú na hlavu farbu a rýchlo ostrihaju.

Niektorí páni si dokonca myslia, že ku kaderníčke sa chodí flirtovať, veď si za to predsa zaplatia.

Niekedy v začiatkoch mi raz jeden pánsky zákazník pri rozhovore položil otázku, že prečo som sa rozhodla opustiť taký prestížny post prekladateľky z nemčiny a robím teraz “iba” kaderníčku. Ale aby som nekrivdila všetkým pánskym zákazníkom, boli aj takí, s ktorými sme vedeli debatovať na rôzne témy a bolo to fajn.

Všetko, čo o vlasoch viem som sa naučila sama a svojim tempom. Všetko potrebuje čas. Vždy hovorím, že mám výhodu v tom, že som začinala, keď mi bolo 38 a to už má človek niečo odžité, nejaký ten rodinný, či vzťahový manažment. Určite robím rozhodnutia trošku inak, ako keby som bola bývala študovala strednú odbornú školu a začínala sa v odbore pohybovať v šestnástich.

Keby nebolo zákazníčiek, nebolo by ani kaderníčiek. (A teraz moja úvaha začína naberať na grádoch.)

Aké kaderníčky si zákazničky hľadajú? Predsa naniesť farbu na vlasy a nejako rýchlo sa ostrihať dokáže doma takmer každý. V dobe karantény, si to veľa ľudí musí aj vyskúšať.

Kaderníčka je odborníčka, ktorá by mala mať zmáknuté tieto oblasti - všeobecnú psychológiu, etiketu, komunikáciu, lingvistiku, gramatiku, matematiku, diplomaciu, logiku, chémiu, marketing, manažment, technickú či fyzickú zručnosť, dermatológiu, kreativitu, vizáž, výživu ...

Ku kaderníčke by si ľudia mali prísť oddýchnuť, zveriť sa s dôverou do jej rúk pri riešení nielen vizuálnych výsledkov akými sú farba, či strih alebo zdravotný stav vlasovej pokožky a jednoznačne absolvovať takúto návštevu v súkromnom duchu jedna na jednu.

Kaderníčka by mala rozumieť ako funguje vlasová pokožka, ako jej neublížiť, ale naopak, ako pomôcť nájsť riešenia na prípadne vzniknuté problémy.

Kaderníčka sa často veľmi prirodzene stane bútľavou vŕbou, kamarátkou, či priateľkou.

Tá istá kaderníčka sa stáva po zatvorení dverí salóna pre zákazníčky upratovačkou, účtovníčkou, logistkou, dizajnérkou, vizionárkou, textárkou, fotografkou, strihačkou videí, zvukárkou, strategičkou...

Môj život je vďaka týmto všetkým oblastiam veľmi rozmanitý, pestrý a plný. Táto práca ma nesmierne napĺňa a baví. Nechcem už nikdy v živote robiť nič iné.

Tak ako si moje zákazníčky vyberajú mňa, môžem si aj ja svoje zákazníčky vyberať tiež. A nemyslím to nijak nevďačne, iba tým chcem povedať, že už teraz poznám svoju hodnotu a tak je to správne. Všetky moje zákazníčky totiž vedia, že sa na mňa môžu kedykoľvek a s čímkoľvek obrátiť.

Ja nie som “iba” kaderníčka.

Som kaderníčka.